lauantai 24. toukokuuta 2014

My first tattoo

Tässä se nyt tulee! Mun kauan kauan odottamani eka tatuointi! :-)

Tatuointi on ollut mulla mielessä jo vuosia, mutta oon ollut vähän pelkuri asian suhteen. Tiesin jo kauan mihin ekan tatuointini sijoittaisin, ja ehkä just paikan näkyvyydenkin suhteen mua jännitti. Ideoita on ollut monenmoisia (jotka ovat siis vieläkin voimassa), ja ensin tuotti vaikeuksia "päättää" mikä on mulle niistä tärkein, asia jonka haluan olevan se ensimmäinen.



Loppujen lopuksi päätös ei ollut vaikea. Oon pyrkinyt elämässäni noudattamaan paria ohjenuoraa, tätä kyseistä niin kauan kuin jaksan muistaa. Ei se aina helppoa tai niin yksinkertaista ole, mutta lause on mulle todella tärkeä, ja uskon ton ajatteluntavan tekevän musta paremman ihmisen. Halusin sen siis itseeni hakkauttaa paikkaan, josta näkisin sen joka päivä :-) Kyseessä on siis "Treat others as you would want them to treat you" -fraasi, ehkä joidenkin mielestä jopa aavistuksen kliseinen, mutta kuitenkin ajaton. Lauseesta ei mitään vakiintunutta muotoa löytynyt, ja tä miellytti mua kaikkein eniten selkeytensä ja "kohtele" -pyynnön ansioista. Joissain oli käytetty sanaa do, joka oli mun makuun liian käskevä.  



Lopullisen rohkaisun asiaan sain, kun kaverin kanssa tuli puheeksi tatuoinnit ja kävi ilmi, että kummallakin on samoja haaveita! Niinpä googleteltiin tatuointipaikkoja ja päädyttiin varaamaan aika. Ajanvarauksen yhteydessä maksettiin jo 50e varausmaksu, jonka takia päätös oli ainakin mun päässä lopullinen :-D Sitten vaan alettiin laskemaan päiviä h-hetkeen, ja ottamaan lopullisesti selvää että mikäs se fontti sitten olisi! Ja voin kertoa että monen monta tuntia yhdessä ja erikseen ollaan niitä mietitty, vertailtu ja yhdistelty jne! Huh.. 

Lopulta päädyin Castro Script -nimiseen fonttiin, johon on kylläkin tehty aika tavalla muutoksia :-D Kirjoitin itse esimerkin paperille, jossa osa kirjaimista oli tuota Castroa hieman muunneltuna, ja suuri osa myös mun omaa käsialaa - ja siinä se nyt on! Toteutus on kyllä huomattavasti huolitellumpi kuin se mun paperille väsäämä malli, ja hyvä niin ;-) Mulla oli tarkka visio mitä haluan miltäkin kirjaimelta, eikä yhtään täydellistä fonttia löytynyt, joten oon iloinen että toteutus onnistui näin.


Halusin tatuointiin jotain ekstraa kirjoituksen lisäksi, ja kun painotusten vuoksi teksti piti katkaista niin että ekalle riville tuli vain kaksi sanaa, halusin loppuun noi sirot lintuset. Mulle ne kuvastavat sitä, miten elämä johdattaa nousujohteisesti eteenpäin, jos jaksaa tuota lausahdusta (= sydäntään) kuunnella.

Oon tatuointiin kaiken kaikkiaan todella tyytyväinen eikä oo hetkeäkään kaduttanut. Monia ideoita tulvii jo mielessä seuraavasta tatskasta, tai niin on tehnyt jo kauan ennen kuin mulla ensimmäistäkään oli! Myös useampi mieluinen sijainti on tiedossa, sopivasti näkyvillä mutta kuitenkin piilossa ;-) Ainiin, ja kivusta kaikki aina kyselevät - kainalon läheltä oli todella arka eli ekat 3-4 sanaa jotka hän mulle teki, ja koko tatuointisession ajan puristin käsiä nyrkkiin (jonka jälkeen ne tippuivat hikeä....). Siis tuntuihan toi siltä kuin pienen pieni puukko ois työnnetty ihoon ja liikuteltu sitä ylös alas :-) Ei todellakaan mieluisaa, mutta oli sen arvoista. Ja kohteesta riippuen kipu tietenkin vaihtelee, toi paikka on kohtuu arka kuten myös esim. luun päältä. Sekä koosta! Mun teksti tehtiin pienimmällä neulalla, kun toi tatska on niin pienellä ja ohuella fontilla. Mitä isompi/paksumpi teksti niin sitä vähemmän sattuu kuulemma x) Linnut tehtiin isommalla neulalla eikä tehnyt niin kipeää, en osaa sitten sanoa johtuiko niiden muodosta vai oikeasti vaan tosta suuremmasta neulasta..

Sellaista tälle tytölle! Vaja viikko on vielä rasvailua edessä, mutta nopeasti ja helposti on hoito sujunut. Ei tullut edes yhtään rupea! Ja punotus hävisi päivässä/kahdessa, nyt on jo muutaman päivän näyttänyt tosi siistiltä. Niin, ja mun vanhemmille en oo vieläkään kertonut. Että sellanen ois vielä edessä x) Kai ne siihen ihan hyvin suhtautuu kerta se on mun ihossa jo hhehe... Mutta mitäs mieltä muu yleisö on..? ;-)

Aurinkoisin terkuin
Essi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3