perjantai 2. toukokuuta 2014

I can't wait...

Mä tuun nyt kuulkaas huumailemaan tänne meidän 1,5 viikon päästä toteutuvaa Tukholman reissua! Lähden siis kahden työkamun kanssa päivä Tukholmassa -visiitille, hiukan irti arjesta ;-) Tarkotus ois kierrellä mm. vanhassa kaupungissa sekä totta kai shoppailla. Kevään myötä mulla kertyy "ostoslistalle" vaikka mitä kaikkia haluja! Kesävaatteet ja -asusteet ovat ihan parhaita, ja aloinkin listaamaan juttuja, joita oon itselleni miettinyt. Listasta tulikin yllättävän pitkä, mutta tuskin kaikkea kuitenkaan löydän :-D Ja parempi rajata mielitekoja, ettei tulis niin paljon heräteostoksia... Mitä mulla yllättävän harvoin tulee enää nykyään!

Googlettelin tänään Tukholman kauppoja ja niiden sijainteja, sekä välimatkoja mm. sataman ja Gamla stanin välillä. En malta odottaa, että näen ne kaikki ihanan vanhat rakennukset, sekä pääsen käymään kaupoissa, joita Suomessa/Turussa ei ole! Mun muistikortti varmaan täyttyy hetkessä kuvista, ja todellisuudessa ois tarvinu viipyä kaks päivää tuolla - eka päivä menis kuvaillessa ja toinen shoppaillessa x)

Täytyy totta kai kuunnella toistenkin haluja ja mielitekoja - meillä on tyttöjen kanssa osittain vähän erilainen pukeutumistyyli, joten jännittää pääsenkö kauppoihin joista haaveilen. Mun listalta löytyvät mm.: Monki, Bik Bok, Adidas, Topshop, Hollister, Urban Outfitters, &other stories, Zara. Osa siis löytyy Suomestakin, mutta esimerkiksi Bik Bok on tuolla hieman suurempi kuin Turussa ;)

Mun ei todellakaan pitäis lukea mitään muotiblogeja, sillä saan jatkuvasti uusia ideoita omaan pukeutumiseen. Niin, toihan kuulostaa positiiviselta, mutta koskaan se mun keksimä kokonaisuus ei voi sisältää vaatekappaleita suoraan mun kaapista, vaan visio tarvitsee toteutuakseen melkein aina jonkun uuden pienen jutun, josta tulee mulle päähänpinttymä :D Mietin todellakin ostovalintojani kyllä paljon tarkempaan nykyään kuin ennen. Vaateiden tarvii olla useaan asuun sopivia eikä vain yhden hitin ihmeitä!
 
Tukholmasta tai muuten kevään aikana ois tarkotus löytää ainakin midi-mittainen vekkihame, mieluiten nudevärisenä. Harmittaa suunnattomasti kun sellaisia oli H&M:llä jo aikaisin keväällä, mutten tajunnut täysin niiden potentiaalia. Sen voisi pukea serkun valmistujaisiinkin - olisi kiva laittaa päälle jotain muuta kuin mekko. Toinen visio on kokomusta jumpsuit korkokengillä, siis noihin valmistujaisiin. Sellaisen toivon kuitenkin saavani kaverilta lainaan, jos vaan mahtuu mun päälle?!

Lisäksi oon tajunnut, että päähineet (huvittava sana?!) vois olla mun juttu. Talvella viihdyin pipoissa - varsinkin nyt kun mulla on otsatukka. Otsis lähtee helposti tuulen mukana joka suuntaan, joten se on myös yksi syy jonka takia tykkään käyttää päässä jotain! Jonkun olkityylisen, rennon hatun oon halunnut jo pari vuotta. Suurempi lierihattu rantapuuhiin mulla on jo, toki hieman iso sellainen :-D Myös lippikset ovat mun juttu. Kaikilla on lähiaikoina näkynyt joko peruslippiksiä tai sporttisempia sellaisia. Molemmat kiinnostavat mua, ja lisäksi myös snapback -tyylinen superrento lippa on suuresti mun mieleen!! :)

Oon haaveillut myös hapsulaukusta koko talven. Mustasta sellaisesta, en liian isosta mutten pienestäkään. Keskikokoisesta. Jos Tukholmassa täydellinen laukku tulis vastaan, voisin sellasen napata mukaani x) Tietenkin jos hinta on kohtuullinen, ei mitään merkkibägiä kuitenkaan! Lisäksi haaveissa on yhdet tumman sävyiset shortsit (mahdollisesti mustaa farkkua tai löysät liehuvat shordet) sekä ehkä jotku pidemmät housut, joita varten mulla on monta ideaa... Oon vuoroin miettinyt kuviollisia housuja, ruusukuviopöksyjä, vaaleanpunaisia siistimpiä tai ohuita liehuhousuja vuoroin kaikissa eri väreissä kesää varten :-DDD 

Hmm.. paljon on mielen päällä. Eikä puoletkaan tunnu miltään kesäjutuilta, vaikka kesää kohden oon enemmän ja enemmän tykästyny vastaaviin ihmisten päällä! Katsotaan mitä loppupeleissä löydän itselleni, tai mihin rahat riittävät!!  Tuskin jaksan myöskään lukemattomia housuja ainakaan tuolla Tukholmassa alkaa sovittelemaan... se ei oo mun lempipuuhaa :)

Tässä piti tosiaan innostuneesti kertoa meidän pian koittavasta visiitistä, mutta meni vähän kaikkeen muuhun tarinointiin. Tänään oon kuitenkin pari tuntia tutkiskellut reissuun liittyviä juttuja ja odotan matkaa niin paljon! Tukholma on ihan vieressä, enkä oo siellä tullut käyneeksi, tuntuu uskomattomalta :D Nytkin meillä on vain päivä aikaa, mutta eiköhän siinä ehdi yllättävän paljon saada aikaiseksi. Jos jollain on vinkkejä esim. ruokailun suhteen, saa heittää kommenttiboksiin! Mua ainakin kiinnostais joku tunnelmallinen mutta herkullinen ruokapaikka :) Ja jos joku ykkösshoppailupaikka unohtui mun typistetyltä listastani, saa senkin kertoa! Kaikki irti :-)

-Essi

P.S. Ekat tomaatit meidän tomaattipuista!!!!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3